mandag 30. november 2015

Siri og Knut Breivik sine forfedre

Tore og Eli Fjelde, morfars foreldre.

Morfar Thomas Emil Fjelde ble født på Fjelde på Jørpeland Hans slekt er i hovedsak fra Strand kommune og nabokommunene. Her følger vi slekta fra 1700-tallet og bakover i tid.

I tidligere artikler har jeg gitt en oversikt over alle slektsledd til og med tipp tipp tipp oldeforeldre. Det vil si 7. generasjon fra meg. I kommende artikler følger vi slektsledd bakover i tid så langt jeg har klart å spore data.

Her følger Siri og Knut Breivik sine forfedre.

8. generasjon

Knut sin far: Erik Holmen gift med
Knut si mor: Ukjent
Erik bodde i Strand. Jeg vet ikke hvor. Han hadde tre barn som er kjen: Sissel, Knut og Torkel.

Siri sin far: Halvar Tolleivson Tjørhom f. 22.10.1724 d.1799 gift med
Siri si mor: Ingeborg Eriksdatter Litle Auglend
Halvard var gift første gang med Karen Asmundsdatter. Halvar var gift andre gang med Åsa Torkelsdatter Åmli f.1730 f.1775. De hadde fire barn som er kjent: Tolleiv, Torkel, Helga og Siri.
Halvor og Ingeborg var brukere på Store Auglend. De hadde fire barn som er kjent: Siri, Todni, Joren og Siri.

9. generasjon

Erik sin far: Ukjent
Erik si mor: Ukjent

Halvor sin far: Tollev Halvardson Ousdal
Halvor si mor: Helga Ådnesdatter Ousdal
Jeg kjenner ikke noe til Helga og Tollev annet enn at de hadde følgende barn:
Halvard, Ådne og Todne.

Ingeborg sin far: Ukjent
Ingeborg si mor: Ukjent

10. generasjon

Tollev sin far: Ukjent
Tollev si mor: Ukjent

Helga sin far: Ukjent
Helga si mor: Ukjent







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar